Tuesday, May 15, 2007

'Wij zijn de brengers van welvaart'

De Voka-Kamer van Koophandel Oost-Vlaanderen koos een nieuwe voorzitter, de opvolger van Peter Leyman: Jean-Paul Van Avermaet (39), afgevaardigd bestuurder bij Carestel. Hij wil het imago van ondernemers verbeteren. Jean-Paul Van Avermaet: 'Ik ben geboren in Gent en opgegroeid in het Meetjesland, maar voor mijn studie handelsingenieur ben ik uitgeweken naar Leuven. Jammer, want ik vind Gent met voorsprong de leukste stad van Vlaanderen. Ik hoop er ooit nog terug te keren.'

'Mijn professionele carrière ben ik begonnen in de catering en daar ben ik eigenlijk altijd gebleven. In 2005 ben ik dan CEO geworden bij Carestel. Nadat Carestel in 2006 is overgenomen door het Italiaanse Autogrill, is er voor mij tijd vrijgekomen. Zo ben ik voorzitter van het Ondernemersplatform Diversiteit en van Bemora, de belangenorganisatie van de restaurantketens. Nu is er dus mijn voorzitterschap van Voka. Dat is allemaal te combineren, ja. Er zijn 24 uren in een dag. Als ik daarvan zes uur kan slapen, is dat voldoende.'

Lees meer in Het Nieuwsblad

No comments: