Wednesday, May 20, 2009

Ik ben nog nooit zo vernederd geweest

Margareta De Groote, een 77-jarige weduwe uit Gent, werd door een tiental jonge leerlingen tussen twaalf en vijftien jaar tijdens een tramrit tot in het diepste van haar ziel vernederd. Hun school reageerde kordaat door de drie hoofddaders vijf dagen te schorsen. De feiten dateren al van begin april, maar Margareta De Groote is er nog altijd niet van bekomen. 'Sindsdien verlies ik mijn stem telkens als ik zenuwen heb', zegt de weduwe. 'Dat komt omdat ik me zo heb moeten inhouden op die tram. De politie heeft me nu zelfs slachtofferhulp aangeboden.'

Die bewuste dinsdagmiddag wou de bejaarde vrouw na een bezoekje aan een vriendin de hermelijntram naar huis nemen. De halte bevindt zich rechtover de technische school Don Bosco. 'Aan die halte was er al een vreselijk tumult van een vijftigtal jonge kereltjes tussen twaalf en vijftien. Ik ging zelfs wat achteruit staan omdat ik vreesde op de tramsporen te worden geduwd. Toen ik dan wou opstappen, werd me dat belet. Wij eerst, klonk het.'

Lees meer in Het Nieuwsblad

No comments: