Friday, November 12, 2010

Veerleplein wordt weer trekpleister

Guido Meersschaut werkte ooit bijna tien jaar als visverkoper in de Oude Vismijn. We trokken met hem naar het gerenoveerde pand. ‘Ik zie de film van mijn jeugd weer voor mij. Maar ik ben zeer blij dat het gebouw zijn oude glorie heeft teruggewonnen. Het is prachtig', zegt hij. Guido Meersschaut trok de deur van de Oude Vismijn achter zich dicht bij de sluiting in 1961. Sindsdien is hij er nog maar een keer terug geweest, hoewel hij maar enige huizen verder woont en vele jaren een zaak had in het vlakbij gelegen Vleeshuis.

‘Het was te emotioneel voor mij. Ik kon er niet binnengaan. Mijn grootvader, mijn pa, mijn nonkel, iedereen werkte er', zegt hij. Hij is onder de indruk van de renovatie. ‘Het heeft lang geduurd, maar het is prachtig. Het zal een succes worden, ook door de ligging en het uitzicht dat je vanuit de brasserie hebt. Vroeger was het Veerleplein een geweldig commercieel plein. Dat zal opnieuw zo worden.'

Lees meer in Het Nieuwsblad
Lees ook het artikel op deze site
Lees ook het artikel op deze site

No comments: