Monday, May 26, 2008

Naar de 'weging' in Ledeberg

Heel, heel lang geleden, was mijn moeder vrijwilligster bij 'de weging'. In de Saint-Genoisstraat in Gentbrugge. Ondertussen heet dat de consultatie van 'Kind en Gezin'. Moeder moest de mama's met de baby's verwelkomen en de zuigelingen wegen en meten voor ze bij de dokter en de verpleegster op bezoek gingen.
Ik heb haar heel haar leven weten wegen. Tot kort voor haar dood. Ze heeft ook mijn jongedames helpen uitkleden en op de weegschaal gelegd, toen ik nog een mooie en jonge vader was. Vandaar mijn enthousiasme, toen mijn madam vorige week vertelde dat ze met Snelle Nelle naar 'de weging' in Ledeberg zou wandelen. 'Ik ga mee!', eiste ik onmiddellijk. Een uur later stond ik gebogen over een babykussen de kleine van haar pamper te ontdoen.

Lees meer in Het Volk

No comments: