Sunday, September 14, 2008

OCMW 'schenkt' ook dit jaar 1.000 liter stookolie

Het Gentse OCMW wil ook dit jaar mensen die hun stookoliefactuur niet kunnen betalen, helpen door hen 1.000 liter stookolie gratis te geven. Dat gebeurde vorig jaar voor het eerst, maar het systeem wordt dit jaar uitgebreid en bijgeschaafd. 'Dat ik vorig jaar die 1.000 liter stookolie kreeg van het OCMW, heeft mij tenminste wat ademruimte gegeven', zegt Julien, een 43-jarige Gentenaar. 'Tevoren moest ik regelmatig, als de tank bijna leeg was, met jerrycans stookolie gaan halen, per 100 of 150 liter. Een heel gedoe, al dat gesleur. Maar zomaar duizend of tweeduizend liter in een keer inslaan, dat is voor mij onhaalbaar. Ik heb schulden en zit in een schuldbemiddeling. Dus toen we begin dit jaar hoorden van dit initiatief, zijn we eens gaan luisteren of we in aanmerking kwamen. Dat was zo. We kregen 1.000 liter - die trouwens nog altijd niet op is - en sindsdien betalen we iedere maand 50 euro aan de leverancier. Op die manier hebben we nu geld bijeen om binnenkort onze tank terug te vullen.'


Lees meer in Het Nieuwsblad

No comments: