Tuesday, November 25, 2008

Ik wil honderd jaar worden

Catharina Segers legde gisteravond de eed af als nieuwe schepen van Bevolking, Protocol en Burgerlijke Stand. Zij volgt de onlangs overleden Rita Uyttendaele op. 'Maar ik durf niet blij zijn', zegt ze.

Tevreden dat u opnieuw schepen bent geworden?

Catharina Segers: 'Ik durf niet blij zijn. Mijn enthousiasme is getemperd. Toen ik Chantal Claeys (die in augustus 2005 overleed aan kanker) opvolgde in het najaar van 2005 was ik bijna uitgelaten. Laat ons leven, pluk de dag was toen mijn reactie op de al te vroege dood van Chantal. Maar ik wil niet dansen op een graf. Na de dood van Rita Uyttendaele ben ik mijn nieuwe kantoor nog niet binnen durven gaan. In dat kantoor hebben zowel Chantal Claeys, als Rita Uyttendaele vele uren gezeten, soms moederziel alleen, omdat ze zaten te wachten om een huwelijk te doen. Ik zie het bureau van Rita zo voor mij. Normaal richt ik alles heel strak, bijna minimalistisch in. Dit keer denk ik dat ik het helemaal vol zal stouwen... Ik kan alvast op twee trouwe medewerkers van Rita rekenen en hoop mijn onderbemand kabinet nog te versterken met nog twee mensen. Om iemand extra in dienst te nemen op het kabinet, neem ik geen chauffeur. Ik ga zelf rijden, al is het met een automatique.

Lees meer in Het Nieuwsblad


Lees ook het artikel op deze site
Lees ook het artikel op deze site

No comments: