Thursday, March 12, 2009

Chef heeft best geen vrienden

Peter De Wolf, de geschorste Gentse politiechef, reageert 'Ik weet dat ik een stevige drinker ben, maar dat verhaal is op den duur een eigen leven gaan leiden. Ik kon nergens meer komen of ze beeldden zich in dat ik een whisky of een duvel in de hand had.'

Zwartleren broek, donkere zonnebril, stoere laarzen: voor het eerste interview dat Peter De Wolf na zijn schorsing toestaat, heeft de Gentse politiechef geen moeite gedaan om zijn flamboyante macho-imago af te zwakken. 'Ik moét wel met de motor rijden', lacht hij. 'Want ik heb geen dienstwagen meer.'

Peter De Wolf steekt de eerste van een hele reeks sigaartjes op. 'Uit de Aldi', zegt hij ten overvloede. 'Ik rook alleen maar andere als ze me worden aangeboden'

Lees meer in De Standaard

No comments: