Wednesday, April 08, 2009

UGent zal nog verbazend veel jobs scheppen

'Rector Paul Van Cauwenberge en ik werken als een team en in die zin heeft het me niet verbaasd dat er na de rectorverkiezing geen andere kandidaat vice-rector is opgedaagd', zegt Luc Moens. Op 20 april wordt Moens dus vrijwel zeker herkozen voor de komende vier jaar. De grootste uitdaging wordt wellicht nog om voldoende mensen op de been te brengen om een geldige verkiezing te organiseren, maar als dat lukt, is Luc Moens verzekerd van nog eens vier jaar op het rectoraat, aan de zijde van Paul Van Cauwenberge.

In de analyses van jullie duo wordt Van Cauwenberge wel eens het uithangbord genoemd, en u de drijvende kracht? Luc Moens: Da's niet helemaal correct. We werken echt als team. Al vullen we elkaar wel aan. Het klopt dat de rector daarbij de communicatie voor zijn rekening neemt en het gezicht naar buiten is van de universiteit. Dat doet hij trouwens uitstekend. Ik heb me dan weer bijvoorbeeld beziggehouden met de bouwcommissie en het meerjaren-investeringsplan. Maar we overleggen met elkaar. Het is niet zo dat ik achter de schermen aan de touwtjes trek - zeker niet. Over de bouwplannen heb ik met hem gesproken, over de Durf Denken-campagne hij met mij... Dat we het werk verdelen, is niet meer dan logisch. Aan de KU Leuven zijn er zeven vice-rectoren, hier is er maar één...



Lees meer in Het Nieuwsblad


Lees ook het artikel op deze site
Lees ook het artikel op deze site

No comments: