Monday, July 13, 2009

Op de Feesten is altijd wel wat te beleven

'We zijn altijd hevige Gentse Feesten-vierders geweest en de geboorte van Valentien en Boris heeft daar weinig aan veranderd', zegt onze collega én vorige 'slimste mens' Annelies Rutten. 'Zeker nu ze iets groter worden - Valentien wordt 9, Boris is 5 - is er ook voor hen steeds meer te beleven.'

'Ik heb de Gentse Feesten van thuis uit meegekregen', zegt Annelies Rutten. 'Al van toen ik klein was, herinner ik me dat we naar de Feesten gingen. Naar de kraampjes op de Graslei, naar een optreden overdag... Eigenlijk was er toen niet zo veel te doen voor kinderen. Of ik jaloers ben op mijn kinderen? Neen, hoogstens wat gefrustreerd, soms.'

'Nu is er zo veel dat het moeilijk is om te kiezen. Zelfs als je kiest, kan je niet alles zien wat je zou willen zien. Ieder jaar zijn er dingen die ik dolgraag wilde doen, maar waar ik gewoon niet toe kwam. Daarom ook ga ik tijdens de Feesten zeker niet naar de kermis. Ik vind dat je die dingen moet doen die je op geen enkel ander moment kan beleven. De Gentse Feesten zijn uniek, ook voor kinderen.'


Lees meer in Het Nieuwsblad


Lees ook het artikel op deze site
Lees ook het artikel op deze site

No comments: