Tuesday, August 04, 2009

Drama om een poppenschoentje

Gisteravond wachtte Charlene Solie vol angst op een telefoontje van het UZ. Haar dochtertje Joline Vandeburie (7) had haar hand door de glazen voordeur geduwd van café Excelsior van Charlene op de Brusselsesteenweg in Ledeberg. Het meisje verloor zo veel bloed dat voor haar leven werd gevreesd.

'Kijk, dit is de schuld van alles!', zegt Charlene Solie en wijst naar een plastic schoentje. 'Mijn café is gesloten op dinsdag en ik wou op de middag met mijn dochtertje boodschappen doen', begint moeder Charlene haar verhaal.

'We moesten ook nog foto's van haar laten nemen want ze zou zondag met haar papa op vakantie vertrekken. Maar Joline wou niet mee om boodschappen voor ze het tweede schoentje van haar pop had gevonden. Joline is geen moeilijk kind, maar ze heeft een karaktertje en ze bleef treuzelen. Ik ben dan al naar buiten gegaan naar de auto en trok de cafédeur achter me dicht. De deur was niet vast, dat doe ik nooit, maar Joline was nijdig en stampte tegen het glas. Dat brak en plots spoot het bloed uit haar arm.'


Lees meer in Het Nieuwsblad

No comments: