Tuesday, March 02, 2010

Sofie Bracke: "Het kriebelde"

Sofie Bracke (Open VLD), de jonge schepen van Innovatie en Werk, bracht gistermorgen haar twee kindjes, onder wie de anderhalve maand oude Jef, naar de crèche. Na een kort zwangerschapsverlof gaat ze terug aan het werk in een moeilijk economisch klimaat. 'Het was nogal hectisch deze morgen om alles op tijd klaar te krijgen. Ik heb mijn twee kindjes naar de crèche gebracht. Je had me moeten zien, met die kinderzitjes. Om 9 uur zat ik aan mijn bureau', vertelt schepen Sofie Bracke. Op 15 januari beviel ze van een zoontje, Jef. Ze heeft al een dochtertje van een jaar, Fien.

'Mijn man en ik zullen streng over onze agenda's moeten waken. Ik zal 's morgens de kindjes wegbrengen en omdat ik veel avondwerk heb, zal hij ze 's avonds ophalen. Hij komt met de trein van Brussel en zal met de stress van het openbaar vervoer moeten afrekenen. Ik kan het 's ochtends iets soepeler aanpakken. We wisten dat we het op die manier zouden moeten doen als ik het schepenambt zou opnemen. Dat zijn de nieuwe mannen zeker? Al ga ik vanavond, het is de eerste keer, onze kindjes zelf ophalen.

Lees meer in Het Nieuwsblad


Lees ook het artikel op deze site
Lees ook het artikel op deze site

No comments: