Saturday, April 03, 2010

We sprongen voor ons leven

Nadat twee straatvegers donderdag rake klappen kregen van een dolgedraaide man, legde Ivago gisterochtend een uur lang het werk stil. 'Je kan je niet voorstellen wat we soms naar ons hoofd geslingerd krijgen', klagen de straatvegers en vuilnisophalers. 'Ze hebben me de voorbije jaren al uitgemaakt voor het vuil van de straat', zegt straatveger Dimitri Maes. 'Soms gooien ze papiertjes met opzet op straat als we pas geveegd hebben, soms komen ze zeggen: dat krijg je ervan als je niet lang genoeg naar school gaat, dan moet je jouw werk doen. En één keer heeft een man me al eens in mijn gezicht gespuwd. Maar wat ons donderdagmiddag overkwam, dat had ik nog nooit meegemaakt.'

Donderdag waren Dimitri en zijn collega Wesley Derenbach van de stedelijke veegploeg hun ronde aan het afwerken op het Rabot. 'In de Victor Frisstraat kwam er ineens een chauffeur naast ons rijden', zegt Wesley. 'De kerel was duidelijk onder invloed en begon ons ervan te beschuldigen dat er een deuk in zijn auto was. Daar hadden wij absoluut niks mee te maken, maar ineens stapte hij uit en verkocht hij me een kopstoot. Een buurvrouw die tussenbeide wilde komen, joeg hij terug haar huis in.'
Lees meer in Het Nieuwsblad

Lees ook het artikel op deze site

No comments: