Tuesday, June 08, 2010

Gentse toerist redt jongetje van verdrinkingsdood

Hoeveel brandweerinterventies ik ook heb gedaan, dat ik nu acht jaar na mijn pensioen een kind het leven heb kunnen redden, zal me altijd bijblijven', zegt Raoul Speeckaert. De Gentse ex-brandweerman reanimeerde op vakantie in Egypte een driejarig jongetje dat bijna was verdronken.

De 66-jarige Raoul Speeckaert zat vorige week vrijdag te genieten van de zon in zijn hotel in het Egyptische Hurghada, toen er ineens opschudding ontstond. ‘Er dobberde een klein jongetje in het zwembad', zegt Raouls vrouw Cathy. ‘Ik dacht dat hij aan het snorkelen was, want hij had zijn hoofd onder water. Maar toen zijn zusje met hem wilde spelen en hem een duwtje gaf, verroerde hij niet... Er is dan iemand in het water gesprongen om hem naar de kant te halen.'

Lees meer in Het Nieuwsblad

Lees ook het artikel op deze site
Lees ook het artikel op deze site

No comments: