Sunday, February 17, 2008

Ik zal in mijn trouwkostuum tussen al die vedetten zitten

Het zal je maar overkomen: je bent al je hele leven verslaafd aan alles wat met de Oscaruitreiking te maken heeft en plots weet je dat je op 24 februari zelf in die grote zaal in Hollywood zal zitten tussen de wereldsterren. Daarenboven bestaat de kans dat de Gentse kortfilm, waarvan jij het scenario schreef, met het magische beeldje gaat lopen. Gentenaar Geert Verbanck (32) vindt de nominatie van 'zijn' Tanghi Argentini een hoogtepunt in zijn leven. Rudi Moeraert plukt Geert Verbanck uit de Capitole waar hij beroepshalve een dag lang zanger Milow aan de diverse media heeft voorgesteld. We wandelen door de Vlaanderenstraat en ik vraag waar Tanghi Argentini, de titel van de kortfilm, vandaan komt en wat die met het verhaal heeft te maken.

Verbanck: 'Terwijl ik aan het schrijven was, luisterde ik steevast naar dezelfde cd en die heette Tanghi Argentini. Zo eenvoudig is dat. We vonden nooit een betere titel. Het verhaal gaat over een man die op internet aan het chatten gaat, daar een afspraak met een vrouw versiert en haar wijsmaakt dat hij steengoed kan dansen. Hij kan natuurlijk geen poot verzetten op de dansvloer. Zijn afspraak is over 14 dagen, zoveel - of zo weinig - tijd heeft hij om te leren tango dansen.'


Lees meer in Het Volk

No comments: