Saturday, August 09, 2008

Autorijden voor 80 euro per maand

Tot voor kort werden ze als alternatievelingen wat meewarig nagekeken, maar nu de olieprijzen de pan uitswingen, worden de blikken met de dag jaloerser. Cambio, de organisatie die tegen een kleine abonnementsprijs en een kilometervergoeding wagens ter beschikking stelt van autodelers hoeft geen reclame meer te maken. Dat doen de klanten wel. Vijf Gentse Cambiorijders hielden we staande en slechts eentje overweegt om zelf weer een auto te kopen.

Kaatje Peeters (30): Ik mis impulsieve ritjes.
Dinsdagmorgen 8 uur. Kaatje Peeters (30) - een alleenstaande moeder met twee kinderen van twee en vier jaar - plaatst een bijkomend kinderzitje in de Cambiowagen, naast het stoeltje dat standaard in de wagen zit. Ze vertrekt met de kinderen voor een paar dagen naar vrienden in Westmalle en neemt in de koffer ook het fietsje van haar dochtertje mee. 'Toen ik nog gehuwd was, reden we met een Citroen Berlingo, maar die is bij mijn ex gebleven', zegt ze. 'Ikzelf reed er jaarlijks zo'n 5.000 km mee, maar sinds ik verhuisd ben naar een appartement in de stad, is dat gehalveerd. Ik werk aan de stad bij een culturele organisatie en doe mijn verplaatsingen met het openbare vervoer. Ook voor familiebezoek neem ik nu de trein. Enkel voor grote boodschappen en gemiddeld één maandelijkse uitstap gebruik ik nog een wagen.'

Lees meer in Het Nieuwsblad


Lees ook het artikel op deze site
Lees ook het artikel op deze site

No comments: